وزن سقف یوبوت

در هر متر مربع زیربنای پروژه


وزن سقف یوبوت با توجه به اینکه در آن از چه ارتفاع قالب یوبوتی استفاده شده باشد متفاوت است. ارتفاع قالب یوبوت بر اساس ضخامت طراحی شده سقف تعیین می گردد. ضخامت سقف نیز با توجه به طول دهانه موجود ( فاصله بین دو ستون ) در حالت ماکزیمم تعیین می گردد.
سقف یوبوت استاندارد از حفره های مکعبی شکلی به ابعاد حدودی 50 سانتی متر در 50 سانتی متر و ارتفاع های متفاوتی تشکیل شده است. با توجه به اینکه وزن یک متر مکعب بتن مسلح برابر با 2500 کیلوگرم در نظر گرفته می شود، بر اساس مقدار فاصله بین قالب های یوبوت که توسط بتن پُر می شوند و ضخامت لایه بتن در پایین و بالای قالب های یوبوت، بار مرده سقف یوبوت قابل محاسبه می باشد.
همانگونه که در این برگه اشاره شد، برای ضخامت سقف برابر با 28 سانتی متر، وزن واحد سطح سقف یوبوت برابر با 440 کیلوگرم به دست می آید.
محاسبه وزن سقف یوبوت با فرض ضخامت لایه های بتن بالا و پایین، هردو برابر با 7 سانتی متر برای ضخامت های مختلف سقف محاسبه گردیده و مطابق نمودار زیر نشان داده شده است.

 
وزن سقف یوبوت,محاسبه سقف یوبوت,وزن واحد سطح سقف یوبوت,مقاله یوبوت,یوبوت,طراحی سقف یوبوت,شرکت یوبوت,قالب یوبوت,مدیران سازه

نمودار نشان دهنده وزن سقف یوبوت برای ضخامت های مختلف سقف

 

توضیح اینکه برای ضخامت سقف برابر با 30 سانتی متر از قالب یوبوت 16 ( U16 )، برای ضخامت سقف برابر با 34 سانتی متر از قالب یوبوت 20 ( U20 )، برای ضخامت سقف برابر با 38 سانتی متر از قالب یوبوت 24 ( U24 )، برای ضخامت سقف برابر با 40 سانتی متر از قالب یوبوت 26 ( U26 )، برای ضخامت سقف برابر با 42 سانتی متر از قالب یوبوت 28 ( U28 ) و برای ضخامت سقف برابر با 46 سانتی متر از قالب یوبوت 32 ( U32 ) استفاده می گردد.

شرکت مدیران سازه، بعنوان شرکت تخصصی سقف یوبوت، تولید کننده قالب های یوبوت استاندارد و ارائه دهنده خدمات مرتبط با سقف های یوبوت در خدمت کارفرمایان گرامی می باشد.

تهیه کننده: دپارتمان تحقیق و توسعه شرکت مدیران سازه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *