تعداد قالب یوبوت مورد نیاز

در هر متر مربع زیربنای پروژه


در تعیین تعداد قالب های یوبوت مصرفی به ازای یک متر مربع زیربنای پروژه گاهأ دیده می شود برخی افراد با فرض اینکه طول و عرض قالب های یوبوت برابر با 52 سانتی متر و فاصله بین قالب ها در حدود 10 سانتی متر است، با انجام محاسبات سرانگشتی به این نتیجه می رسند که تعداد حدود 4 عدد قالب یوبوت در هر متر مربع سقف مورد نیاز است. اما در حقیقت اینگونه نیست! در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته می شود.

در سقف های یوبوت تا فاصله مشخصی از لبه دال ها، اطراف ستون ها، بازشوها و دیوارهای برشی قالب های یوبوت قرار داده نمی شوند. همانگونه که در تصویر زیر مشاهده می گردد، نواحی هاشورخورده، محل هایی را نشان می دهد که فاقد قالب های یوبوت هستند.

 
مقاله یوبوت,تعداد قالب یوبوت,تعداد یوبوت مورد نیاز,طراحی سقف یوبوت,اجرای سقف یوبوت,مدیران سازه,یوبوت,قالب یوبوت,بلوک یوبوت,پلان سقف یوبوت,نقشه سقف یوبوت

محل هایی از سقف که فاقد قالب های یوبوت هستند

 

تعداد قالب یوبوت در هر متر مربع را به این صورت می توان تعیین کرد که تعداد یوبوت مصرفی (که در نقشه های سازه طراحی شده موجود است) بایستی بر متراژ زیربنای پروژه تقسیم شود. در این صورت تعداد قالب یوبوت مورد نیاز حدودأ عددی بین 1.7 تا 2.3 به دست می آید. بنابراین، تعداد قالب یوبوت در هر متر مربع از پروژه را می توان بطور متوسط برابر با 2 عدد در نظر گرفت.
برای مثال، پلان نشان داده شده در شکل بالا، مربوط به پروژه ای با زیربنای مفید 1540 مترمربع می باشد. تعداد قالب های یوبوت مصرفی برای این پروژه برابر با 2926 عدد محاسبه گردید. با تقسیم عدد 2926 بر 1540، عدد 1.9 به دست می آید و این بدان معنی است که به ازای هر متر مربع زیربنای پروژه، 1.9 عدد قالب یوبوت مورد نیاز است.

شرکت مدیران سازه، بعنوان شرکت تخصصی سقف یوبوت در خدمت کارفرمایان گرامی می باشد.

تهیه کننده: دپارتمان تحقیق و توسعه شرکت مدیران سازه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *