خرید یوبوت و نکات مهم در این رابطه

( قالب یوبوت را از چه شرکتی تهیه کنیم؟ )


چنانچه یکی از کسانی هستید که تصمیم به استفاده از سقف یوبوت در پروژه خود نموده اید، احتمالأ در انتخاب شرکت مناسب برای خرید قالب های یوبوت سردرگم شده اید. در این مطلب سعی داریم تا شما را در انتخاب شرکت تأمین کننده قالب های یوبوت خود راهنمایی کنیم.
همانگونه که می دانید قالب های یوبوت در کشور ما انواع گوناگونی دارند. در صورتی که در انتخاب نوع یوبوت مورد استفاده در پروژه خود مردد هستید، شما را به مطالعه مقاله های دیگری تحت عنوان «مقایسه انواع قالب های یوبوت» و «بهترین نوع قالب یوبوت موجود در بازار ایران کدام است؟» دعوت می کنیم.
اینکه شما قالب یوبوت خود را از کدام شرکت فروشنده یوبوت تهیه نمایید مستقیمأ بستگی به نوع کیفیت قالب های یوبوت و خدماتی دارد که آن شرکت به مشتریان خود ارائه می دهد.
توصیه ما این است که گول ظاهر فریبنده برخی قالب های یوبوت و قیمت های پایین و غیرمنطقی برخی شرکت ها را نخورید. یوبوت، قطعه ای لوکس نیست! یوبوت، یک قالب پلاستیکی ساختمانی با نقش پر کنندگی است که اگر بتواند در زیر بارهای حین اجرا دوام داشته و مطابق فرضیات طراحی، انتظارات ما را برآورده سازد، برای ما کفایت می کند. چرا که دیده می شود برخی از قالب های یوبوت چنان بی کیفیت بوده که حتی با فشار انگشتان دست شکسته می شوند! بارها دیده ایم که کارفرما پس از سفارش قالب های یوبوت از شرکت های بدون صلاحیت، و بعد از چیدن قالب ها بر روی قالب های تخت زیرین، شاهد شکسته شدن قالب ها یکی پس از دیگری در حین اجرای عملیات آرماتوربندی مش بالا و از آن بدتر، در مرحله بتن ریزی شده است. در حالیکه ماهیت استفاده از چنین سقف هایی ایجاد فضای خالی درون دال بتنی و در نتیجه سبکسازی سقف ها می باشد.
کیفیت قالب های یوبوت از آنجا مورد اهمیت می باشد که طراحی سازه بر اساس قالب های یوبوت با کیفیت بالا انجام می پذیرد. طراح سازه هیچگاه در فرضیات خود، شکسته شدن قالب های یوبوت در زیر پاهای نیروهای اجرایی را در نظر نگرفته و اساسأ این فرض پذیرفته نمی باشد.
از طرف دیگر و با یک حساب و کتاب سرانگشتی می توان هزینه تولید قالب های یوبوت را بر اساس مقدار وزن قالب های یوبوت و هزینه دستگاه تزریق پلاستیک و نیروی کار و هزینه های دیگر جاری کارگاه، برآورد کرد. قیمت پایین قالب های یوبوت نشان دهنده انصاف شرکت فروشنده یوبوت نیست! برخی با کاهش پلاستیک مصرفی در قالب های یوبوت و نازک کردن جداره قالب ها اقدام به کاهش قیمت فروش یوبوت کرده و در واقع از بی اطلاعی کارفرما سوء استفاده می کنند که نتیجه آن بوجود آمدن مشکلات اجرایی و افزایش مصرف هزینه مصالح بنا به دلایل عنوان شده در بالا می باشد. بعنوان آخرین توصیه، پیش از خرید یوبوت حتمأ از کیفیت قالب های یوبوت مطمئن شده و از شرکتی قالب های یوبوت را خریداری کنید که ضمن ارائه خدمات جانبی مناسب، با قیمت های معقول، قالب های یوبوت را در اشکال استاندارد عرضه می کند.
جهت آشنایی با شکل استاندارد قالب های یوبوت، اینجا را کلیک نمایید.
اجرای سقف یوبوت را با قالب های با کیفیت و استاندارد تجربه کنید. شرکت مدیران سازه تولید کننده قالب های یوبوت استاندارد و با کیفیت بالا در تمام مراحل خرید یوبوت ، طراحی سقف یوبوت و اجرای سقف یوبوت مشاور مورد اعتماد کارفرمایان گرامی می باشد.

تهیه کننده: دپارتمان تحقیق و توسعه شرکت مدیران سازه

2 دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *